نکات اعلام عدم فعاليت شرکت

نکات مهم و قابل توجه :
1 – پس از تاسیس و ثبت شرکت ، مشخصات آن شرکت از طریق اداره ثبت شرکتها به اداره دارایی اعلام میگردد .
2 – مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی برای شرکتهای بدون فعالیت تا 4 ماه اول سال مالی بعد میباشد
3 – اعلام عدم فعالیت شرکت صرفا جهت سال مالی گذشته میباشد و در صورت عدم فعالیت در سالهای بعد ، مجددا برای هر سال میبایست کتبا به حوزه مالیاتی اعلام گردد .
4 – مهلت اعلام عدم فعالیت شرکت به حوزه مالیاتی تا 4 ماه اول سال مالی بعد میباشد . برای مثال نامه اعلام عدم فعالیت شرکت برای سال 97 میبایست تا پایان تیرماه سال 98 به حوزه مالیاتی تسلیم گردد .
5 – هرگونه خرید تجهیزات و وسایل ، استخدام نیرو ، صدور فاکتور و حتی خرید نرم افزار مالی بنام شرکت مبنی بر فعالیت شرکت قلمداد میگردد .
6 – نامه کتبی اعلام عدم فعالیت شرکت به حوزه مالیاتی شامل مواردی چون نام شرکت ، شماره ثبت ، کلاسه پرونده و تاریخ عدم فعالیت میباشد و میبایست به مهر و امضای مدیرعامل برسد .
7 – توصیه میگردد در صورت عدم نیاز به فعالیت تحت عنوان شرکت ، نسبت به انحلال شرکت بصورت رسمی اقدام نمایید .
مواردی که شرکت بدون فعالیت مشمول جریمه مالیاتی میگردد :
1 – عدم ارسال نامه کتبی و اعلام عدم فعالیت شرکت در 4 ماه اول سال مالی بعد
2 – عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و تحویل دفاتر قانونی پلمب شده