توسعه فردیمقالات

چگونه با رئیس‌‌مان رفتار کنیم ؟!

اگر مشکلاتی که با رئیس تان دارید خیلی عمیق و زیاد است یا مدام از یکدیگر گلایه دارید ، احتمالا زمان تعویض مجموعه ای که در آن کار می‌کنید رسیده است . اگر تصمیم به ماندن گرفتید مثبت نگر باشید و تفکرات و افکار منفی و سوءتفاهم ها را کنار بگذارید .

سعی کنید رئیستان را هم درک کنید . او با وجود مشکلات زیاد ، چرخ شرکت را میچرخاند ، حقوق پرداخت میکند ، باید به امور خانواده اش رسیدگی کند و … .
سعی کنید رابطه دوستانه تری با او برقرار کنید . در بسیاری مواقع او از طرف عوامل بیرونی تحت فشار است . مجبور است که این فشار را به شما هم منتقل کند تا کارها سریعتر و بهتر پیش برود و قصد آزار و اذیت شما را ندارد .

رئیس شما هم مثل شما یک انسان صاحب هوش و ذکاوت است و حالات رفتاری شما را کاملا درک میکند . زمانی که شما به سردی با او برخورد می‌کنید و اصطلاحا او را تحویل نمی‌گیرید ، ممکن است او این مورد را به شما نگوید ، ولی قطعا در رابطه اش با شما تاثیرگذار خواهد بود .

احتمالا رئیس شما اطلاعات زیادی از حسابداری ندارد و نمیداند که شما در طول روز مشغول چه کاری هستید . پس به جای اینکه به او بگوئید ” دارم کارها رو انجام می‌دهم ” ، مشخصا به او بگوئید ” درحال تهیه صورت مغایرت بانکی هستم ” یا ” در حال تکمیل اظهارنامه مالیاتی هستم .
پیشنهاد میکنم بصورت هفتگی گزارش کارهای انجام شده ، در دست اقدام و انجام نشده ( با ذکر دلیل ) را به او بدهید تا بتواند میزان کارایی شما را بسنجد و بداند کارها چگونه پیش می‌رود .

هیچ زمانی و تحت هیچ شرایطی پشت سر رئیس تان پیش همکارانتان صحبت نکنید و بالعکس اگر رئیس تان هم پشت سر همکارانتان صحبتی کرد به همکارانتان منتقل نکنید . در اکثر مواقع بصورت سهوی یا عمدی همکارانتان به رئیس تان می‌گویند که شما چه گفته‌اید و این باعث بروز کدورت بین شما و رئیس می‌شود .

یک دفتر بردارید و هر چیزی را که رئیس تان از شما میخواهد را با ذکر تاریخ و ساعت درخواست و مهلت انجام آن درخواست داخل آن بنویسید . بیشتر اوقات رئیس تان فراموش میکند که چه چیزی را چه موقعی از شما خواسته است و قرار بوده تا چه زمانی انجام شود .

هرگز با رئیس تان بحث نکنید . حسابدارها چون بر مبنای اصول و قوانین عمل می‌کنند ، اظهارنظرهای غیراصولی رئیس شان بسیار عصبانی شان می‌کند . تسلیم خواسته های غیرمنطقی رئیس تان نشوید اما از کوره هم در نروید و سر جنگ را با رئیس باز نکنید . به آرامی در مورد مسئله پیش آمده با او صحبت کنید .

اشتباهات خودتان را قبول کنید و سعی نکنید آنها را توجیح کنید . این را باور کنید که هیچ انسانی بدون اشتباه نیست . با قبول اشتباه ، مسئولیت پذیری خودتان را نشان خواهید داد و رئیس هم عصبانی نخواهد شد .

هر روز صبح سعی کنید حافظه تان را از اتفاقات ناخوشایند روز گذشته پاک کنید . معمولا رئیس شما بدلیل مشغله زیاد اتفاقات روز گذشته را فراموش میکند ، ولی با دیدن رفتار نامناسب شما مجددا اتفاقات روز گذشته برای او یادآوری شده و او هم شروع به رفتار متقابل می‌کند .

اگر برای شغل تان دلسوزی می‌کنید ، نتایج این دلسوزی را به مدیرتان اعلام کنید . برای مثال به او بگویید بابت کاری که من انجام دادم فلان مبلغ صرفه جویی شد ، یا فلان کار به بهترین شکل انجام شد .
فکر نکنید که رئیس همه چیز را باید خودش متوجه شود . شما به او بگویید که چه کارهای مثبتی برای شرکت او انجام داده اید .

به رئیس تان بگویید که حتما تمام خواسته های او را انجام می‌دهید ولی این کار به زمان نیاز دارد . زمان تقریبی انجام کار را به او اطلاع دهید و حتما در همان زمان کار را به او تحویل دهید .

همیشه سعی کنید به رئیس نشان دهید که منافع شرکت برای شما اهمیت دارد و از کار کردن در آن مجموعه خوشحال هستید و احساس تعهد و تعصب به شرکت دارید .

برچسب ها
نمایش بیشتر

اميرحسين ميثمي

مشاور امور مالی

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
× ارتباط آنلاین